Page 44 - Nietzsche - Genealogia della morale
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disposizione gioie tutte diverse; invece degli atleti abbiamo i nostri martiri; e se volessimo del

      sangue, ebbene, ecco il sangue di Cristo… E che cosa mai ci attenderà nel giorno del suo
      ritorno, del suo trionfo!» e così continua, questo visionario in estasi: «At enim supersunt alia
      spectacula,  ille  ultimus  et  perpetuus  judicii  dies,  ille  nationibus  insperatus,  ille  derisus,
      cum tanta saeculi vetustas et tot eius nativitates uno igne haurientur! Quae tunc spectaculi
      latitudo! Quid admirer! Quid rideam! Ubi gaudeam! Ubi exultem spectans tot et tantos reges,
      qui  in  coelum  recepti  nuntiabantur,  cum  ipso  Jove  et  ipsis  suis  testibus  in  imis  tenebris
      congemescentes!  Item  praesides  (i  governatori  delle  province)  persecutores  dominici

      nominis  saevioribus  quam  ipsi  flammis  saevierunt  insultantibus  contra  Christianos
      liquescentes!  Quos  praeterea  sapientes  illos  philosophos  coram  discipulis  suis  una
      conflagrantibus erubescentes, quibus nihil ad deum pertinere suadebant, quibus anemas aut
      nullas aut non in pristina corpora redituras affirmabant! Etiam poetas non ad Rhadamanti
      nec ad Minois, sed ad inopinati Christi tribunal palpitantes! Tunc magis tragoedi audiendi,
      magis scilicet vocales (meglio in voce, urlatori ancora più cattivi) in sua propria calamitate,

      tunc  histriones  cognoscendi,  solutiores  multo  per  ignem;  tunc  spectandus  auriga  in
      flammea rota totus rubens, tunc xystici contemplandi non in gymnasiis, sed in igne jaculati,
      nisi  quod  ne  tunc  quidem  illos  velim  vivos,  ut  qui  malim  ad  eos  potius  conspectum
      insatiabilem  conferre,  qui  in  dominum  desaevierunt.  “Hic  est  ille,  dicam,  fabri  aut
      quaestuariae  filius  (come  dimostra  tutto  il  brano  seguente  e  in  particolare  anche  questa
      definizione che ci è nota dal Talmud, della madre di Gesù, Tertulliano, a partire da questo
      punto, si riferisce agli Ebrei), sabbati destructor, Samarites et daemonium habens. Hic est,

      quem  a  Juda  redemistis,  hic  est  ille  arundine  et  colaphis  diverberatus,  sputamentis
      dedecoratus,  felle  et  aceto  potatus.  Hic  est,  quem  clam  discentes  subripuerunt,  ut
      resurrexisse  dicatur  vel  hortulanus  detraxit,  ne  lactucae  suae  frequentia  commeantium
      laederentur”. Ut talia spectes ut talibus exultes, quis tibi praetor aut consul aut quaestor
      aut  sacerdos  de  sua  liberalitate  praestabit?  Et  tamen  haec  jam  habemus  quodammondo

      perfidem spiritu imaginante repraesentata. Ceterum qualia illa sunt, quae nec oculos vidit
      nec  auris  audivit  nec  in  cor  hominis  ascenderunt?  (I  Cor.,  2,  9).  Credo  certo  et  utraque
      cavea (prima e quarta fila o, secondo altri teatro comico e tragico) et omni stadio gratiora».
      Per fidem: così sta scritto.

         16.
         Concludendo  –  I  due  valori  opposti  «buono  e  cattivo»,  «buono»  e  «malvagio»  hanno
      combattuto  sulla  terra  una  lotta  terribile  e  millenaria:  e  per  quanto  sia  certo  ormai  che  il

      secondo valore ha da lungo tempo superato il primo, non mancano certo luoghi in cui la lotta
      continua ancora e il suo esito non è certo. Potremo addirittura dire che nel frattempo essa è
      stata portata sempre più in alto, facendosi sempre più profonda, più spirituale; tanto che oggi
      non  esiste  forse  segno  più  chiaro  della  «natura  superiore»,  della  natura  più  spirituale,  che
      essere  scissi  in  codesto  senso,  ed  essere  ancora  talmente  un  campo  di  battaglia  per  quei

      contrasti.  Il  simbolo  di  questa  lotta,  scolpito  in  una  scrittura  che  è  sopravvissuta,  chiara  e
      leggibile, a tutta la storia della umanità, è «Roma contro Giudea, Giudea contro Roma»: – sino
      ad oggi non si è dato alcun avvenimento più grande di questa lotta, di questa impostazione del
      problema,  di  questo  contrasto  mortalmente  ostile.  Roma  vide  nell’Ebreo  qualcosa  come  la
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