Page 168 - Galileo Galilei - Lettere copernicane. Sentenza e abiura
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della Scrittura ed il resto della testura precedente o susseguente
cospirino nella medesima intenzione, aggiugne le seguenti
parole: Si autem contextio Scripturæ, hoc voluisse intelligi
scriptorem non repugnaverit, adhuc restabit quærere, utrum et
aliud non potuerit; né si risolvendo ad accettar questo senso o
escluder quello, anzi non gli parendo di potersi stimar mai
cautelato a sufficienza, séguita: Quod si et aliud potuisse
invenerimus, incertum erit, quidnam eorum ille voluerit; aut
utrumque voluisse, non inconvenienter creditur, si utrique
sententiæ certa circumstantia suffragatur. E finalmente, quasi
volendo render ragione di questo suo instituto, col mostrarci a
quali pericoli esporrebbono sé e le Scritture e la Chiesa quelli
che, riguardando più al mantenimento d’un suo errore che alla
dignità della Scrittura, vorrebbono estender l’autorità di quella
oltre a i termini che ella stessa si prescrive, soggiugne le
seguenti parole, che per sé sole doverebbono bastare a reprimere
e moderare la soverchia licenza che tal uno pretende di potersi
pigliare: Plerumque enim accidit, ut aliquid de Terra, de
cælo,de cæteris huius munda elementis, de motu et conversione
vel etiam magnitudine et intervallis siderum, de certi defectibus
Solis et Lunæ, de circuitibus annorum et temporum, de naturis
animalium, fruticum, lapidum, atque huiusmodi cæteris, etiam
non Christianus ita noverit, ut certissima ratione vel experientia
teneat. Turpe autem est nimis et perniciosum ac maxime
cavendum, ut Christianum de his rebus quasi secundum
Christianas Literas loquentem ita delirare quilibet infidelis
audiat, ut, quemadmodum dicitur, toto cælo errare conspiciens,
risum tenere vix possit; et non tam molestum est quod errans
homo derideretur, sed quod authores nostri ab eis qui foris sunt
talia sensisse creduntur, et, cum magno exitio eorum de quorum
salute satagimus, tamquam indocti repræhenduntur atque
respuuntur. Cum enim quemquam de numero Christianorum ea
in re quam ipsi optime norunt errare depræhenderint, et vanam
sententiam suam de nostris libris asserent, quo pacto illis libris
credituri sunt de resurrectione mortuorum et de spe vitæ
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