Page 1471 - Shakespeare - Vol. 4
P. 1471

Henry VIII: What Shakespeare Saw in «When You See Me, You Know Me», in
          «Cahiers  Elisabéthains», XIII,  1983;  A.  Cavallone  Anzi, Romance  e  Masque
          nell’«Enrico VIII» di Shakespeare,  in Atti  del V Congresso Nazionale dell’AIA,
          Bologna  1983;  C.  Marengo  Vaglio, «Henry VIII» di Shakespeare e «Hengist,

          King of Kent» di Middleton, in Thomas Middleton e il teatro barocco, a cura di
          F.  Marenco,  Genova  1983;  J.H.  Anderson, Biographical  Truth:  the
          Representation  of  Historical  Persons  in  Tudor-Stuart  Writing,  New  Haven
          (Conn.)  e  London  1984;  R.  Soellner,  Reformation  und  Deformation  in

          Shakespeares  «Henrich VIII»,  in  «Shakespeare  Jahrbuch  (Weimar)», CXX,
          1984;  G.  Wickham, The  Dramatic  Structure  of  Shakespeare’s  «King  Henry
          VIII»: An Essay in Rehabilitation, in «Proceedings of the British Academy», LXX,
          1984; H.R. Woodhuysen, «King  Henry VIII» and «All Is True», in «Notes and

          Queries»,  n.s. XXXI,  1984;  D.M.  Bergeron, Shakespeare’s Romances and the
          Royal  Family,  London  1985;  J.  Clare, Beneath  Pomp  and  Circumstance  in
          «Henry VIII», in «Shakespeare Studies (Japan)», XXI, 1985; A. Leggatt, «Henry
          VIII» and the Ideal England, in «Shakespeare Survey», XXXVIII, 1985; P. Sahel,

          The Strangeness of a Dramatic Style: Rumour in «Henry VIII», ivi; P. Dean,
          Dramatic  Mode  and  Historical  Vision  in  «Henry VIII»,  in  «Shakespeare
          Quarterly», XXXVII, 1986; M.E. Hazard, Shows, Pageants and Sights of Honour

          in «King Henry VIII», in «Word and Image», III, 1987; S.M. Kurland, Henry VII
          and  James I: Shakespeare and Jacobean Politics, in «Shakespeare Studies»,
          XIX,  1987;  L.M.  Micheli, Sit  By  Us:  Visual  Imagery  and  the  Two  Queens  in
          «Henry VIII»,  in  «Shakespeare  Quarterly», XXXVIII,  1987;  A.R.  Bowers, The
          Merciful  Construction  of  Good  Women:  Katherine  of  Aragon  and  Pity  in

          Shakespeare’s «Henry VIII», in «Christianity and Literature», XXXVII, 1988; K.H.
          Noling, Grubbing  Up  the  Stock:  Dramatizing  Queens  in  «Henry VIII»,  in
          «Shakespeare  Quarterly», XXXIX,  1988;  F.  Schreiber-McGee, The  View  of
          Earthly Glory: Visual Strategies and the Issue of Royal Prerogative in «Henry

          VIII», in «Shakespeare Studies», XX, 1988.



          Su Henry VIII,  esiste  un  repertorio  bibliografico  ragionato: «Henry VIII»:  An
          Annotated  Bibliography,  a  cura  di  L.M.  Micheli,  New  York  1988.  Ampie
          indicazioni  bibliografiche  sui  drammi  storici  in  generale  si  trovano  nel  già

          citato  tomo III  de I  drammi  storici,  vol. IX  del Teatro  completo  di  W.
          Shakespeare  a  cura  di  G.  Melchiori.  Si  omette  una  bibliografia  degli  studi
          storici su Enrico VIII, data la vastità dell’argomento.
                                                                                                              A.C.
   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476